Translate

söndag 28 september 2014

GMO-fritt liv i 31 dagar. Inspiration eller depression? 7 Tips för att behålla din harmoni....

Tänker du gå över till ett GMO-fritt liv men vill undvika att bli uppriven, illamående och modfälld över hur världen ser ut? Då har jag 7 råd till dig.

En månad har nu gått i mitt GMO-fria liv. En omvälvande tid för mig. Kan ärligt säga att det upptagit en stor del av min fritid. Allt googlande på varor, information, mail-konversation med myndigheter, inhandling och matlagning. Ibland har jag varit redo att ge upp och andra gånger har jag blivit glatt överraskad.

Gör INTE som jag gjort första tiden utan försök följa MINA råd om en harmonisk övergång till ett GMO-fritt liv:

  1. Gå ut hårt, köp bara Ekologiskt/GMO-fritt. Det besparar dig en massa tid framför datorn när du måste kolla upp alla omärkta varor och dess innehåll.
  2. Sök inte mer information på nätet än du behöver. Det finns alldeles för mycket skräckpropaganda både från GMO-positiva och GMO-negativa. Du blir bara frustrerad, skräckslagen och/eller förbannad.
  3. Om du är tveksam om en vara när du står i butiken, köp den INTE! Jag lovar dig att du kommer att överleva och du blir bara besviken när du återigen kommit hem med GMO-mat. Visst kan du googla med din Smartphone direkt i affären men dina inköp kommer att ta dubbelt så lång tid. Kolla efteråt/innan i lugn och ro......
  4. BYT BUTIK! Om din nuvarande affär inte har tillräckligt Ekologiskt utbud behöver du ändra ditt köpmönster. Sök efter alternativa inköpsställen i din närhet och få en positiv och inspirerande matupplevelse. En helt ny värld kan öppna sig....
  5. GMO-fria matvaror som du inte hittar i din närhet: köp på Internet. Sök efter ekologisk och din matvara. 'Voilá', här finns det.
  6. Mitt matkonto skenar iväg! Om du har ekonomisk möjlighet så ta det lugnt, det kommer att stabilisera sig när du arbetat in dina nya vanor. Har du mer strikt budget krävs mer planering. Men tänk på att ekologiska varor OCKSÅ säljs på rea...
  7. Var kreativ och öppen! Många matvaror försvinner ur ditt matförråd speciellt hel- och halvfabrikat samt snacks. Bli inte ledsen, sök efter alternativ och du kommer att få uppleva nya smaksensationer.

Och JA, att leva GMO-fritt kräver lite ansträngning från DIG. Men du kommer att känna dig nöjd över dina framsteg. Jag och den övriga mänskligheten kommer att tacka DIG!

19 Dagar GMO-fritt liv, 5 dagar GMO-fritt liv













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar